НОРМАТИВНО-ПРАВОВА БАЗА З ПИТАНЬ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ
Закони
Загальна декларація прав людини (1948
рік)
Конвенція про права дитини (ратифікована Верховною Радою
України 27.02.1991)
Конвенція про права інвалідів (ратифікована Верховною Радою
України 16.12.2009, набрала чинності 06.03.2010)
Конвенція ООН про права осіб з інвалідністю. Зауваження
загального порядку № 4 (2016) від 02.09.2016
Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів
України» від 24.12.2015 № 911-VIII
Закон України «Про освіту» від 2017 №
2145-VІІІ
Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про
освіту» щодо особливостей доступу осіб з особливими освітніми потребами до освітніх послуг» від 23 травня 2017 року № 2053-VIII
Закон України «Про внесення змін до деяких законів України
щодо доступу осіб з особливими освітніми потребами до освітніх послуг» від 06 вересня 2018 року № 2541-VIII
Закон України «Про повну загальну середню освіту» від
16.01.2020 № 463-ІХ
Постанови
Постанова Кабінету Міністрів України від 18 липня 2012 р. № 635 «Про внесення
змін до постанов Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 р. № 346 і від 14 червня 2000 р. № 963»
Постанова Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2013 № 607 «Про затвердження
Державного стандарту початкової загальної освіти для дітей з особливими освітніми потребами»
Постанова Кабінету Міністрів України від 8 липня 2015 р. № 479 «Про внесення
змін в додаток 2 до постанови Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2002 р. №1298»
Постанова Кабінету Міністрів України від 29 липня 2015 р. № 531 «Про внесення
змін до постанов Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 р. № 346 і від 14 червня 2000 р. № 963»
Постанова Кабінету Міністрів України від 14 лютого 2017 № 88 «Про затвердження
Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами»
Постанова Кабінету Міністрів України від 12 липня 2017 № 545 «Про затвердження
Положення про інклюзивно-ресурсний центр»
Постанова Кабінету Міністрів України від 9 серпня 2017 № 576 «Про внесення змін
до Типового положення про комісію з питань захисту прав дитини і Положення про загальноосвітній навчальний заклад»
Постанова Кабінету Міністрів України від 9 серпня 2017 № 588 «Про внесення змін
до Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах»
Постанова Кабінету Міністрів України від 15 листопада 2017 № 863 «Про внесення
змін до Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами»
Постанова Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 № 88 «Деякі питання
використання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами у 2018 році»
Постанова Кабінету Міністрів України від 27 лютого 2019 № 129 «Деякі питання
використання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами у 2019 році»
Постанова Кабінету Міністрів України від 10 квітня 2019 № 530 «Порядок
організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти»
Постанова Кабінету Міністрів України від 10 липня 2019 № 635 «Про затвердження
Порядку організації інклюзивного навчання у закладах вищої освіти»
Постанова Кабінету Міністрів України від 10 липня 2019 № 636 «Порядок
організації інклюзивного навчання у закладах професійної (професійно-технічної) освіти»
Постанова Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 № 779 «Про організацію
інклюзивного навчання в закладах позашкільної освіти»
Постанова Кабінету Міністрів України від 09 грудня 2020 № 1289 «Про
затвердження Порядку забезпечення допоміжними засобами для навчання осіб з особливими освітніми потребами у закладах освіти»
Постанова Кабінету Міністрів України від 21 липня 2021 р. № 765 «Про внесення
змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами»
Постанова Кабінету Міністрів України від 28 липня 2021 р. № 769 «Про внесення
змін до постанови Кабінету Міністрів України від 10 квітня 2019 р. № 530»
Постанова Кабінету Міністрів України від 15 вересня 2021 р. № 957 «Про
затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти»
Постанова Кабінету Міністрів України від 15 серпня 2011 № 872 «Про затвердження
Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах»
Накази
Наказ Міністерства освіти і науки України від 01.10.2010 № 912 «Про
затвердження Концепції розвитку інклюзивного навчання»
Наказ Міністерства освіти і науки України від 09.12.2010 № 1224 «Про
затвердження Положення про спеціальні класи для навчання дітей з особливими освітніми потребами у загальноосвітніх навчальних закладах»
Наказ Міністерства освіти і науки України від 14.06.2013 № 768 «Про
затвердження плану заходів щодо забезпечення права на освіту дітей з особливими освітніми потребами, у тому числі дітей-інвалідів»
Наказ Міністерства освіти і науки України від 28.01.2014 № 80 «Про затвердження
Типових навчальних планів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку (початкова школа), із змінами, внесеними
наказами МОН України від 11.02.2014 № 133; від 16.04.2014 № 460»
Наказ Міністерства освіти і науки України від 06.02.2015 № 104/52 «Про
затвердження Порядку комплектування інклюзивних груп у дошкільних навчальних закладах»
Наказ Міністерства освіти і науки України від 12.01.2016 № 8 «Про затвердження
Положення про індивідуальну форму навчання в загальноосвітніх навчальних закладах»
Наказ Міністерства освіти і науки України від 29.04.2016 № 476 «Про надання
грифів Міністерства освіти і науки України навчальній літературі для дітей з особливими освітніми потребами»
Наказ Міністерства освіти і науки України від 20.05.2016 № 544 «Про внесення
змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 04 листопада 2010 року № 1055»
Наказ Міністерства освіти і науки України від 26.09.2016 № 1148 «Про надання
грифів Міністерства освіти і науки України навчальній літературі для дітей з особливими освітніми потребами»
Наказ Міністерства освіти і науки України від 24.04.2017 № 635 «Про внесення
змін до Положення про індивідуальну форму навчання в загальноосвітніх навчальних закладах»
Наказ Міністерства освіти і науки України від 01.02.2018 № 90 «Про внесення
змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 06 грудня 2010 року № 1205»
Наказ Міністерства освіти і науки України від 22.03.2018 № 271 «Про
затвердження Примірного переліку корекційних засобів навчання та реабілітаційного обладнання для спеціальних закладів освіти»
Наказ Міністерства освіти і науки України від 23.04.2018 № 414 «Про
затвердження Типового переліку спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних класах закладів
загальної середньої освіти»
Наказ Міністерства освіти і науки України від 03.05.2018 № 447 «Про
затвердження Примірного переліку обладнання для оснащення іклюзивно-ресурсних центрів»
Наказ Міністерства освіти і науки України від 08.06.2018 № 609 «Про
затвердження Примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної
освіти»
Наказ Міністерства освіти і науки України від 12.06.2018 № 627 «Про
затвердження типової освітньої програми спеціальних закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня для дітей з особливими освітніми потребами»
Наказ Міністерства освіти і науки України від 21.06.2018 № 668 «Про
затвердження типової освітньої програми спеціальних закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня для дітей з особливими освітніми потребами»
Наказ Міністерства освіти і науки України від 25.06.2018 № 677 «Про
затвердження Порядку створення груп подовженого дня у державних і комунальних закладах загальної середньої освіти»
Наказ Міністерства освіти і науки України від 25.06.2018 № 693 «Про
затвердження типової освітньої програми спеціальних закладів загальної середньої освіти І ступеня для дітей з особливими освітніми потребами»
Наказ Міністерства освіти і науки України від 26.07.2018 № 813 «Про
затвердження типової освітньої програми спеціальних закладів загальної середньої освіти II ступеня для дітей з особливими освітніми потребами»
Наказ Міністерства освіти і науки України від 26.07.2018 № 814 «Про
затвердження типової освітньої програми початкової освіти спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей з особливими освітніми потребами»
Наказ Міністерства освіти і науки України від 26.07.2018 № 815 «Про внесення
змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 12.06.2018 № 627»
Наказ Міністерства освіти і науки України від 01.08.2018 № 831 «Про
затвердження Порядку зарахування осіб з особливими освітніми потребами до спеціальних закладів освіти, їх відрахування, переведення до іншого закладу освіти»
Наказ Міністерства освіти і науки України від 16.10.2018 № 1109 «Про деякі
питання документів про загальну середню освіту»
Наказ Міністерства освіти і науки України від 01.04.2019 № 423 «Про
затвердження Типового переліку спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних групах закладів
дошкільної освіти»
Наказ Міністерства освіти і науки України від 10.07.2019 № 955 «Про внесення
змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 12 січня 2016 року № 8»
Наказ Міністерства освіти і науки України від 02.07.2019 № 917 «Про
затвердження типової освітньої програми початкової освіти спеціальних закладів загальної середньої освіти для учнів 2 класу з порушеннями інтелектуального розвитку»
Листи
Лист Міністерства освіти і науки України від 18.05.2012 № 1/9-384 «Про
організацію інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах»
Лист Міністерства освіти і науки України від 26.07.2012 № 1/9-529 «Про
організацію психологічного і соціального супроводу в умовах інклюзивного навчання»
Лист Міністерства освіти і науки України 25.09.2012 № 1/9-675 «Щодо посадових
обов’язків асистента вчителя»
Лист Міністерства освіти і науки України від 28.09.2012 № 1/9-694 «Щодо
введення посади вихователя (асистента вчителя) у загальноосвітніх навчальних закладах з інклюзивним навчанням»
Лист Міністерства освіти і науки України від 02.01.2013 № 1/9-1 «Про визначення
завдань працівників психологічної служби системи освіти в умовах інклюзивного навчання»
Лист Міністерства освіти і науки України від 13.08.2014 № 1/9-413 «Про
організацію навчально-виховного процесу учнів з розумовою відсталістю та затримкою психічного розвитку»
Лист Міністерства освіти і науки України від 13.08.2014 № 1/9-414 «Про
забезпечення безперешкодного доступу до навчальних закладів»
Лист Міністерства освіти і науки України від 06.08.2015 № 1/9-372 «Щодо
внесення змін до Положення про дошкільний навчальний заклад та до постанов КМУ від 14 квітня 1997 р. № 346 і від 14 червня 2000 р. № 963»
Лист Міністерства освіти і науки України від 12.10.2015 № 1/9-487 «Щодо
організації діяльності інклюзивних груп у дошкільних навчальних закладах»
Лист Міністерства освіти і науки України від 09.06.2016 № 1/9-293 «Про
доступність дітей з особливими потребами до опорних навчальних закладів»
Лист Міністерства освіти і науки України від 10.01.2017 № 1/9-2 «Про сучасні
підходи до навчально-виховного процесу учнів з особливими освітніми потребами»
Лист Міністерства освіти і науки України від 06.02.2017 № 1/9-63 «Щодо
навчальної літератури для дітей з особливими освітніми потребами»
Лист Міністерства освіти і науки України від 19.09.2017 № 1/11-9320 «Про
організацію корекційно-розвиткової роботи з дітьми із порушеннями слуху, які навчаються у загальноосвітніх навчальних закладах»
Лист Міністерства освіти і науки України від 29.11.2017 № 1/9-639 «Щодо Порядку
та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами»
Лист Міністерства освіти і науки України від 05.02.2018 № 2.5-281 «Щодо
тривалості уроків в інклюзивних класах функціональних обов’язків асистента вчителя»
Лист Міністерства освіти і науки України від 13.11.2018 № 1/9-691 «Щодо
організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти»
Лист Міністерства освіти і науки України від 05.04.2019 № 1/9-223 «Щодо
забезпечення доступності закладів освіти для осіб з особливими освітніми потребами»
Лист Міністерства освіти і науки України від 10.04.2019 № 1/9-235 «Щодо порядку
зарахування дітей до інклюзивних та спеціальних груп закладів дошкільної освіти»
Лист МОН України від 10.06.2019 № 1/9-365 «Про переліки навчальної літератури,
рекомендованої Міністерством освіти і науки України для використання у закладах освіти у 2019/2020 навчальному році»
Лист Міністерства освіти і науки України від 26.06.2019 № 1/9-409 «Щодо
організації інклюзивного навчання у закладах освіти у 2019/2020 н.р.»
Лист Міністерства освіти і науки України від 05.08.2019 № 1/9-498 «Методичні
рекомендації щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами в закладах освіти в 2019/2020 н.р.»
Лист Міністерства освіти і науки України від 20.08.2019 № 1/9-525 «Щодо
організації форм здобуття загальної середньої освіти»
Лист Міністерства освіти і науки України від 04.05.2020 № 1/9-232 «Щодо
організації роботи інклюзивно-ресурсних центрів»
Лист Міністерства освіти і науки України від 26.05.2020 № 1/9-278 «Щодо
організації роботи інклюзивно-ресурсних центрів»
Лист Міністерства освіти і науки України від 04.06.2020 № 1/9-302 «Щодо надання
психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами закладами освіти в літній період»
Лист Міністерства освіти і науки України від 16.06.2020 № 1/9-328 «Щодо
методичних рекомендацій з організації психолого-педагогічного консиліуму для проведення повторної комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини»
Лист Міністерства освіти і науки України від 25.06.2020 № 1/9-348 «Щодо
створення інклюзивного освітнього середовища в закладах дошкільної освіти»
Лист Міністерства освіти і науки України від 07.07.2020 № 1/9-363 «Щодо
застосування Порядку організації інклюзивного навчання в закладах позашкільної освіти»
Лист Міністерства освіти і науки України від 20.08.2020 № 1/9-495 «Щодо
організації навчання осіб з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої освіти у 2020/2021 навчальному році»
Лист Міністерства освіти і науки України від 31.08.2020 № 1/9-495 «Щодо
організації навчання осіб з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої освіти у 2020/2021 навчальному році»
Лист Міністерства освіти і науки України від 30.08.2021 № 1/9-436 «Щодо
організації навчання осіб з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої освіти у 2021/2022 навчальному році»
Про затвердження примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з ООП в закладі