Інклюзивне навчання часто вважають альтернативою інтернатній системі, за
якою діти з особливими освітніми потребами навчаються в спеціальних закладах освіти та змушені проживати в інтернатних відділеннях при них через їх територіальну розгалуженість.
Жодна дитина не має відчувати себе іншою та виключеною з освітніх, культурних і соціальних процесів – це головне завдання інклюзії.
Інклюзивне навчання ґрунтується на таких принципах:
-
кожна дитина має право на освіту;
-
кожна дитина має унікальні особливості, інтереси, здібності та навчальні потреби;
-
освітні програми мають брати до уваги широке різноманіття характеристик і потреб дітей;
-
діти з особливими освітніми потребами повинні мати доступ до навчання у звичайних освітніх
установах;
-
школи, дитячі садки та інші заклади освіти зобов’язані створити умови навчання, що забезпечують потреби
дитини;
-
звичайні заклади освіти є найбільш ефективним методом навчання з точки зору забезпечення потреб дитини, протидії
дискримінації та розподілу державних коштів.